Uszczelka zbiornika paliwa DowCorning Q4-2817
DOW CORNING® Q4-2817 FLUOROSILICONE SEALANT
DowCorning Q4-2817 to jednoskładnikowy uszczelniacz fluorosilikonowy utwardzany w temperaturze pokojowej zaprojektowany do uszczelniania, klejenia, a także ochrony elementów narażonych na działanie komponentów z rozpuszczalników, paliw, wilgoci, wstrząsy i korozję. Może być stosowany do uszczelniania zbiorników paliwa w samolotach, stali nierdzewnej, aluminium, szkła, poliestru, elementów epoksydowych. DC Q4 2817 charakteryzuje się doskonała przyczepnością do większości materiałów elastycznością, łatwym stosowaniem, wysoką wytrzymałością i odpornością na wibracje, wilgoć, ozon i czynniki atmosferyczne. Chroni powierzchnię stykającą się z paliwem przed korozją i wstrząsami.
Nakładać produkt DC Q4-2817 na czyste i suche powierzchnie. Zazwyczaj podkład nie jest wymagany do zapewnienia dobrej przyczepności, ale w przypadku gdy zachodzi konieczność zwiększenia przyczepności do powierzchni stosować DowCorning 1200 Primer. Aby uzyskać najlepsze wyniki: należy oczyść powierzchnię szorstką lub grubą niestrzępiącą się szmatką. Następnie spłukać powierzchnię acetonem lub ketonem metylowo-etylowym.
Nałożyć cienką warstwę podkładu przez zanurzanie, pędzlowanie lub natrysk i pozostawić primer do wyschnięcia, na co najmniej 1 godzina, w zależności od wilgotności względnej.
Powierzchnie gumowe silikonowe nie powinny być zagruntowane, ale tylko zmatowione lekko ściernym papierem a następnie należy przemyć powierzchnię acetonem. Nałożony uszczelniacz może być łatwo obrobiony za pomocą szpachelki.
Jeżeli zachodzi potrzeba rozcieńczenia uszczelki fluorosilikonowej można tego dokonać za pomocą ketonu metylowo-etylowego. Rozcieńczony produkt można nakładać przez malowanie pędzlem, zanurzanie lub natrysk.
Jeśli DOW CORNING Q4-2817 Fluorosilikon Uszczelniacz jest używany jako spoiwo pomiędzy dwoma powierzchniami, należy zastosować go do jednej powierzchni w jednolitej grubość 0.25-0.75mm. Drugą powierzchnię należy umieścić w miejsce, które przyklejamy, wyprzeć powietrze i zapewnić jednolity kontakt między klejem a klejoną powierzchnię. Najlepszą przyczepność i siłę uzyskujesię ze spoiną wielkości 0.25-0.75mm. Proces utwardzania następuje na wskutek kontaktu z wilgocią zawarta w powietrzu. Naskórek powstaje po upływie 15 minut w warunkach temperatury pokojowej. Całkowite utwardzenie powłoki o grubości 3 mm następuje po upływie 5 dni.
Podstawowe dane produktu DowCorning Q4-2817
Norma | Treść | Jednostka | wynik |
CTM0176 | Kolor, konsystencja | Czerwona pasta | |
Skład: bezrozpuszczalnikowy fluorosilikon | |||
Temperatura pracy w oC | od -57 do + 260 | ||
CTM0022 | Względna gęstość w temperaturze 25 ° C | 1,8 | |
ASTM D792 | |||
CTM0208 | Zawartość substancji nielotnych po 24 godzin w 70 ° C | 5 | 97 |
CTM 0364 | Szybkość wytłaczania, (3mm otwór, 0,6 MPa | g / min | 120 |
CTM 0098 | Czas do wytworzenia pierwotnej folii | min | 11 |
CTM 0095 | Czas do pyłosuchości przy 23 ° C i 50% wilgotności względnej | min | 40 |
Czas utwardzania 3mm | godzin | 120 | |
Pełny czas utwardzania ( | dni | 14 | |
CTM 0062 | Przepływ (MIL-S-7502 Jig) | cm | 0 |
Właściwości po 14 dniach w temperaturze 25 ° C i 50% wilgotności względnej | |||
CTM 0099, ASTM D 2240 | Twardość Shore | Shore | 43 |
CTM 0137A, ASTM D 412 | Wytrzymałość na rozciąganie | MPa | 4,5 |
CTM 0137A, ASTM D 412 | Wydłużenie przy zerwaniu | % | 375 |
CTM 0159A, ASTM D 624 | Wytrzymałość na rozdzieranie - die B | kN / m | 15 |
Temperatura topnienia | oC | -65 | |
Odporność na paliwa po ekspozycji w Jet paliwo do 7 dni w temperaturze 60 ° C | |||
CTM 0099, ASTM D 2240 | Twardość Shore | Shore | 37 |
CTM 0137A, ASTM D 412 | Wytrzymałość na rozciąganie | psi | 550 |
CTM 0137A, ASTM D 412 | Wydłużenie przy zerwaniu | % | 255 |
CTM 0293 | Peel siłę | Ppi | 30 |
Odporność napaliwa - po ekspozycji w paliwie wzorcowym strumieniem przez 14 dni | |||
w temperaturze 60 ° C | |||
CTM 0099, ASTM D 2240 | Twardość Shore | Shore | 37 |
CTM 0137A, ASTM D 412 | Wytrzymałość na rozciąganie | MPa | 3,9 |
CTM 0137A, ASTM D 412 | Wydłużenie przy zerwaniu | % | 250 |
CTM 0293 | Peel siłę | kN / m | 6,3 |
Odporność na paliwo - po ekspozycji przez 14 dni w temperaturze 25 ° C | |||
JP-4, zmiana objętości -wzrost | % | 6,5 | |
JP-5, zmiana objętości- wzrost | % | 1,2 | |
Temperatura zapłonu (ClosedCup-tygiel zamknięty) | oC | >101,1 |
CTM: Metoda badania Corporate, kopie CTM dostępne są na życzenie.
ASTM: Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów.
Opakowania: 159.6 ml
Normy i atesty: dobre przyleganie do, szkło, utwardzony silikon, korek, elementy fenolowe, poliestrowe, epoksydowe, laminaty, żywica silikonowa, metale (w tym stal nierdzewna), tytan, glin. Słabe przyleganie do polietylenu, niektóre tworzywa sztuczne, materiały organiczne (np. guma), które barwią. Dobra odporność na działanie węglowodorów, rozpuszczalników i agresywnych środków chemicznych. MIL-S-7502 Jig
Trwałość i przechowywanie: przy przechowywaniu w temperaturze poniżej 32 ° C w oryginalnych zamkniętych pojemnikach DowCorningQ4-2817 ma trwałość 12 miesięcy od daty produkcji.
Ograniczenia: produkt nie jest zalecany do zastosowań medycznych i farmaceutycznych.
W przypadku kontaktu, nieutwardzonego uszczelniacza z oczami lub skóra może wystąpić podrażnienie. W przypadku kontaktu, przemyć oczy wodą i wytrzeć suchą szmatką lub ręcznikiem papierowym. Podczas utwardzania powstaje zapach kwasu octowego.Przechowywać w miejscu niedostępnym dla dzieci.
Tagi: uszczelka do paliw lotniczych, uszczelniacz fluorosilikonowy, uszczelka do zbiornika paliwa
Produkty o podobnej charakterystyce lub zastosowaniu: BMS5-95, CA1000, PR 1197, PR-1005L, PR-1422, PR-1425,