Hylomar Aerograde
HYLOMAR AEROGRADE PL32 i Hylomar Aerograde Ultra PL32A
Hylomar Aerograde PL32 to
. Pomimo swojej dużej płynności Hylomar nie spływa z powierzchni pionowych nawet, gdy są gładkie lub nawet wypolerowane a w przypadku pracy w warunkach dużej wibracji zachowuje szczelność i nie wykazuje włóknienia się. Tak unikalne właściwości uszczelki sprawiają, że Hylomar jest zastrzeżona nazwą dla jego producenta i od momentu jego pierwszej produkcji powstało kilka związków Hylomaru, które różnią się parametrami fizyko-chemicznymi. HYLOMAR AEROGRADE ULTRA PL32A opracowany został na potrzeby przemysłu lotniczego w związku z zapotrzebowaniem działu Rolls Royce Aerospace, który stosował chlorowane rozpuszczalniki i wersję Hylomaru AeroGrade wolną od chlorowanych rozpuszczalników. Wersja Aerograde Ultra PL 32A jest wersja oparta na acetonie Aerograde firmy Hylomar. Jest to identyczna formuła, co komercyjny produkt o nazwie Hylomar M., Ponieważ AeroGrade Ultra używa nie chlorowych rozpuszczalników tylko acetonu do czasu odparowania rozpuszczalnika uważany jest jako łatwopalny.
Hylomar Aerograde PL32jest kosmiczna wersją Hylomar Universal Blue.
HYLOMAR AEROGRADE ULTRA występuje w 3 rodzajach, jako:
- Lekki Stopień grubość powłoki 0,015mm
- Średni Stopień grubość powłoki 0,03mm
- Ciężki Stopień grubość powłoki 0,09mm
Hylomar Aerograde Ultra jest odporny na działanie powietrza; i może być stosowany do uszczelniania elementów turbiny i silników tłokowych (jest odporny na spalanie silników turbinowych i tłokowych). Produkt jest kompatybilny ze związkami wody, mieszaniną glikolu.Wysoka odporność na oleje smarowe na bazie ropy naftowej i syntetyczne oraz związki benzyny.Czynniki chłodnicze z fluorowęglowodorem mogą współdziałać z Hylomar Aerograde Ultra. HYLOMAR AeroGrade nadaje się do uszczelniania powierzchni mogących wykazywać niewielkie przemieszczenia względem siebie.
Sposób nakładania jest typowy dla produktów typu silikonowego: powierzchnie uszczelniane powinny być czyste suche i odtłuszczone..Nałożyć uszczelkę Hylomar cienką i równomierną warstwą na obie powierzchnie uszczelniane. Odczekać ok. 10-12 minut do odparowania rozpuszczalnika, a następnie złączyć i skręcić. Po kilku minutach ponownie dokręcić śruby. W przypadku uszczelniania płaskich, szlifowanych powierzchni wystarczy nałożyć produkt na jedną z powierzchni. W przypadku nakładania produktu na gwinty czas odparowania należy nieznacznie wydłużyć.
Przy demontowaniu komponentów, Hylomar może być usunięty szmatką nasączoną acetonem. Hylomar Aerograde Ultra można wyjąć z rozbieralnych elementów za pomocą Hylomar Cleaner.
Podstawowe dane HYLOMAR AEROGRADE ULTRA podane są w tabelce niżej
Lekki stopień | Średni stopień | Ciężki stopień | |
Konsystencja | Wodnisty Żel tiksotropowy | Żel tiksotropowy | Gęsty Żel tiksotropowy |
Skład: masa poliestro-uretanowa wolna od chlorowców | |||
Kolor | niebieski | niebieski | niebieski |
Zapach | Lekko eteryczny | Lekko eteryczny | Lekko eteryczny |
Gęstość względna w temp. 20 ° C | 0,95 | 1,03 | 1.10 |
Temperatura pracy | -50ºC +250ºC | -50ºC +250ºC | -50ºC +250ºC |
Temperatura zapłonu (tygiel zamknięty) | -17,0 ° C | -17,0 ° C | -17,0 ° C |
Grubość powłoki | 0,015mm | 0,03mm | 0,009mm |
Maksymalne nierówności powierzchni | 2,0 μm 3,0 um | 3,0 um | 3,5 μm |
Wydajność z tuby 80 ml | 2,25 m2 | 1,36 m2 | 0,67 m2 |
Pokrycie po wyschnięciu | 2mg/ m2 | 4mg/ m2 | 12mg/ m2 |
Górna granica palności lub wybuchowości | 0,04 | 0,04 | 0,04 |
Dolna granica palności lub wybuchowości | 0,57 | 0,57 | 0,57 |
Ciśnienie pary w 20 ° C | 185 mmHg | 185 mmHg | 185 mmHg |
Gęstość pary w 20 ° C (powietrze = 1) | 2 | 2 | 2 |
VOC w % wagi | 25 - 50 | 25 - 50 |
Normy i atesty: homologacja Rolls Royce MSRR 9055 Aerograde, OMAT 4 / 46A (wersja lekka) i 4 / 47A (wersja standardowa), 33H, H1, 0747, AFS 147B, DTD 900 / 4586B, 8030-99-220-2370, 8030-99-762,0064, 8030-99-745-7080, HPL320M100, 8030-99-220-3407, 8030-99-198-3516., 8030-99-220-3407, 369-992231, 8030-99-224-5078, zatwierdzony przez National Power/powergen 15/53/181/NCB Vocab.No.13.82.0414.0303.16423,spełna wymagania BESEEFA dot. powierzchni przeciwpożarowych. Hylomar Aero Grade jest odporny na spalanie silników turbinowych i tłokowych,Glikol / woda i metanol / woda,Oleje smarowe naftowe i syntetyczne,Benzyny i płyny naftowe (zarówno Avtur, jak i Avcat) oraz czynniki chłodnicze z fluorowęglowodorów
Trwałość i przechowywanie: Przechowywać w chłodnym, suchym miejscu w temperaturze między 5 ° - 25 ° C z wentylacją zalecana dla magazynów.
Okres trwałości wynosi 2 lata, jeśli jest przechowywany w oryginalnych, nieotwartych pojemnikach, jak opisano powyżej
Opakowania: Hylomar Aerograde Ultra jest dostępny w 100 g probówkach
Tagi: Hylomar dla lotnictwa, dobra uszczelka, płynna niebieska uszczelka, uszczelka nie silikonowa, masa uszczelniająca do silnika, uszczelniacz powierzchni płaskich.
W sprzedaży posiadamy najpopularniejszą odmianę Hylomaru – Hylomar M dawniej znany jako Racing Formula