MOLYKOTE D-96-NTP do celów likwidacji zjawiska piszczenia elementów samochodowych
MOLYKOTE ® D-96-NTP
Dawna nazwa produktu Molykote D-96
Wodna przeźroczysta powłoka o niskim współczynniku tarcia niezależnie od temperatury na bazie teflonu-politetrafluoroetylenu, ( PTFE) wraz z poliuretanowym środkiem wiążącym utwardzana w temperaturze pokojowej opracowana dla potrzeb przemysłu motoryzacyjnego w celu likwidacji zjawiska piszczenia elementów samochodowych. Zjawiska piszczenia elementów samochodowych są związane z nagłym ruchem jego elementów, nagromadzeniem się kurzu na smarowanych powierzchniach, wypłukaniem się smaru pod wpływem czasu, zniszczeniem smaru pod wpływem środowisk agresywnych chemicznie lub pod wpływem wyrzucania smaru przez siłę odśrodkową, na którą są narażone elementy karoserii i wyposażenia. Takie niekorzystne zjawiska muszą zostać usunięte z elementów metalowych, plastikowych, skórzanych w sytuacji niemożność stosowania smarów płynnych lub mokrych. Warunki, jakie musi pokonać Molykote D-96 NTP to: odporność na mróz i wysokie temperatury, odporność na działanie środowisk agresywnych chemicznie, Sprawność w środowisku wilgotnym, wodnym i zapylonym. Inne właściwości, jakie są wymagane dla suchego środka smarnego, jaki producenci pokrywają elementy samochodowe to: kompatybilność z większością tworzyw sztucznych, lakierów samochodowych, wysoka przyczepność nakładanego środka a przede wszystkim eliminacja zarysowania wyniku tarcia elementów z tworzyw sztucznych i wyrobów skórzanych
Takie elementy samochody jak panele drzwiowe, listwy ozdobne, konsola do wyświetlaczy, łokietniki, deski rozdzielcze, schowki, i elementy skórzane są pokrywane przez producentów samochodów środkami typu sucha powłoka Molykote D-96 NTP. Płynna powłoka teflonowa stanowi dziś jeden z podstawowych środków zabezpieczających plastiki, skóry w samochodach przed efektem „skrzypienia” i tzw. piszczenie plastiku, eliminuje niepożądane szumy wywołane przez elementy samochodowe.
Sposób nakładania powłoki smarnej;
Dokładnie oczyścić i odtłuścić powierzchnie przeznaczoną do malowania produktem teflonowym.
Wymieszać powłokę po otwarciu pojemnika. Nakładać przez dokładne rozpylanie, zanurzanie, nasączanie lub malowanie. Zalecana grubość powłoki: od 5 do 20 μm.
Po czasie 3 minut w temperaturze pokojowej (23 ° C), powłoka Molykote D-96-NTP zaczyna wysychać. Czas suszenia może być przyspieszony za pomocą gorącego powietrza w temperaturze 60/80 ° C.Po upływie 2 godzin powłoka jest w pełni utwardzona i może być eksploatowana..
Molykote D-96-NTP może być stosowana do cienkiego tworzenia filmu poślizgowego przez oprysk typu spray. Rozcieńczenia powłoki (regulację lepkości) można dokonać za pomocą wody destylowanej
Lub wody z kranu. Woda lub mieszanina DPM (nr CAS 34590-94-8) w wodzie
(do 20%) może być stosowana do czyszczenia osprzętu samochodowego lub innego.
Podstawowe dane Molykote D-96-NTP
Norma | Treść | Jednostka | Wartość |
Kolor | transparentny | ||
Skład: smary stałe (Politetrafluoroetylen- PTFE, nazwa handlowa: teflon), spoiwo organiczne poliuretan, stabilizatory, roztwór wodny | |||
Czas schnięcia w temperaturze 20 º C | minut | 15 | |
Warunki utwardzania (czas / temperatura) | min/ ° C | 120/23 | |
Zakres temperatur pracy | ° C | - 40 do 150 | |
Okres przechowywania | miesiące | 12 | |
Zalecana grubość powłoki | μm. | 5 do 20 | |
DIN EN ISO | Lepkość w temperaturze 23 ° C (lej 4) | s | 41 |
2431 | |||
DIN 53217/2 | Gęstość w temperaturze 20 ° C | g / ml | 1,33 |
CMT 02242 I | Nieulotna zawartość | % | 51 |
DIN 53213 | Temperatura zapłonu Closed Cup | ° C | > 100 |
CTM 0007 | pH przy 20 º C | 8 | |
DIN 53 375-B | Współczynnik tarcia statycznego | μ | 0,2 |
DIN 53 375-B | Współczynnik tarcia | μ | 0,14 |
Współczynnik tarcia ( śruba cynkowa powleczona / Molykote D-96-NTP) | 0,122 | ||
VDA 230-206 | Współczynnik tarcia / tarcie ślizgowe (prędkość 2 mm / s, | 0,15 / 0,1 | |
temperatura 23 ° C, wilgotność względna 40%, obciążenie 20 N) | |||
dla pary materiały - farby samochód / folii PCV o grubości 1 mm | |||
VDA 230-206 | Współczynnik tarcia / tarcie ślizgowe (prędkość 2 mm / s, | 0,24 / 0,13 | |
temperatura 23 ° C, wilgotność względna 40%, obciążenie 20 N) | |||
dla pary materiały - farby samochód / folii TPO 1 mm | |||
VDA 230-206 | Współczynnik tarcia / tarcie ślizgowe (prędkość 2 mm / s, | 0,28 / 0,2 | |
temperatura 23 ° C, wilgotność względna 40%, obciążenie 20 N) dla pary materiałów - Folia PCV 1 mm film / PCV 1mm | |||
VDA 230-206 | Współczynnik tarcia / tarcie ślizgowe (prędkość 2 mm / s, | 0,3 / 0,14 | |
temperatura 23 ° C, wilgotność względna 40%, obciążenie 20 N) | |||
dla pary materiałów - PC-ABS / PVC 1 mm film | |||
VDA 230-206 | Współczynnik tarcia / tarcie ślizgowe (prędkość 2 mm / s, | 0,36 / 0,25 | |
temperatura 23 ° C, wilgotność względna 40%, obciążenie 20 N) | |||
dla pary materiałów - lakier samochodowy / skóra | |||
VDA 230-206 | Współczynnik tarcia / tarcie ślizgowe (prędkość 2 mm / s, | 0,24 / 0,17 | |
temperatura 23 ° C, wilgotność względna 40%, obciążenie 20 N) | |||
dla pary materiałów - skóra / skóra | |||
VDA 230-206 | Współczynnik tarcia / tarcie ślizgowe (prędkość 2 mm / s, | 0,18 / 0,13 | |
temperatura 23 ° C, wilgotność względna 40%, obciążenie 20 N) | |||
dla pary materiałów - PC-ABS / skóra | |||
VDA 230-206 | Współczynnik tarcia / tarcie ślizgowe (prędkość 10 mm / s, | 0,4 / 0,13 | |
Obciążenie H2, temperatura 23 ° C, wilgotność względna 40%) przez posuwisto-zwrotny ruch napędowy dla pary | |||
Materiały - sfera POM / PVC 1 mm film | |||
VDA 230-206 | Współczynnik tarcia / tarcie ślizgowe (prędkość 10 mm / s, | 0,29 / 0,08 | |
Obciążenie H2, temperatura 23 ° C, wilgotność względna 40%) przez posuwisto-zwrotny ruch napędowy dla pary | |||
Materiały - sfera POM / TPO 1 mm film | |||
VDA 230-206 | Właściwości test wytrzymałości Lepiki (100 000 | hałas nieaktywny | |
cykle z szybkością 2 mm / s, temperatura 23 ° C, w odniesieniu | |||
wilgotność 40%, obciążenie 20 N, parę materiałów folii PVC 1 mm / PC-ABS | |||
VDA 230-206 | Lakier samochodowy / PVC 2,5 mm film, motoryzacja | hałas nieaktywny | |
farby / TPO 1 mm folii, folii PVC 1 mm / folia PVC, PC-1 mm | |||
ABS / PVC folia 1 mm, motoryzacyjnej farba / skóra, skóra / skóra, | |||
PC-ABS / skóra | |||
wydajność | Przy nałożeniu powłoki o grubości 12 mikronów 1 kg produktu wystarczy na | 20 m2 |
ASTM: Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów.
VDA: Verband der Automobilindustrie
DIN: Deutsche Industrie Norm
Normy i atesty: produkt wolny od NMP, kompatybilny z tworzywami sztucznymi
Okres przydatności: przy przechowywaniu w temperaturze nie wyższej niż 23 °C, w oryginalnym opakowaniu Molykote D-96-NTP ma trwałość 12 miesięcy od daty produkcji.
Opakowania: opakowania produktu:5 kg i 25 kg.
Ograniczenia: Ten produkt nie został przetestowany pod kątem przydatności do stosowania w medycynie lub farmaceutce
Tagi: metal/metal, metal/plastik, plastik/plastik, plastik/skóra, skóra/skóra, przeźroczysta powłoka PTFE, powłoka na prowadnice ślizgowe, smar do gwintów, smar do uszczelki, powłoka PTFE ze spoiwem poliuretanowym utwardzalna w normalnej temperaturze, powłoka tłumiąca hałas, powłoka przeciwtarciowa, suchy smar, smar przeciw piszczeniom plastiku, trzeszcząca deska rozdzielcza, Wyszukiwania podobne do piszczenie plastiku, sposób na skrzypiące plastiki w samochodzie, wyciszenie plastików w samochodzie.
Produkty o podobnym zastosowaniu lub składzie: Kent 91 IN 1, PTFE Spray Ballistol Teflon, MAKRAFIN PTFE, Molykote PTFE