Smar molibdenowy Molykote BR 2 Plus

Molykote® BR-2 Plus Multi-Purpose EP Grease

Smar o wysokiej nośności na bazie oleju mineralnego, mydła litu, dwusiarczku molibdenu i grafitu. Przeznaczony do łożysk tocznych i ślizgowych, prowadnic, kół zębatych, kabli i innych urządzeń ciernych towarowych działających w szerokim zakresie temperatur i pod dużym obciążeniem.
Uniwersalny smar z dodatkiem dwusiarczku molibdenu, domieszką grafitu do powierzchni metal/metal na bazie oleju mineralnego mydła litowego, dodatków EP i środków przeciwkorozyjnych do małych i dużych prędkości, szczególnie odpowiedni do przenoszenia średnich do dużych obciążeń w ciężkich warunkach pracy. Najważniejsze cechy smaru MolykoteBR2+ to wysoka zdolność przenoszenia dużych obciążeń; niewielkie utlenianie się stąd odpowiedni do długotrwałego zastosowania, dobra odporność przed wypłukaniem; dobra ochrona przed korozją i korozją cierną; smarowanie awaryjne, np.: w sytuacji, gdy występuje tarcie mieszane; zapewniają to stałe środki smarne i dodatki EP ponadto smar zapewnia dobrą ochronę przed wżerami.

Zastosowanie: smar Molykote BR2 plus stosowany jest głównie do smarowania łożysk tocznych, łożysk ślizgowych, prowadnic liniowych, myjek wysokociśnieniowych, tocznych elementów prowadnic, połączeń trzpieniowych, wrzecion, ślimacznic, wielo-wypustów. Urządzenia przemysłu drzewnego, przemysłu tworzyw sztucznych, drukarnie, produkcja ceramiki, cementownie, hutnictwo i inne gałęzie przemysłu ciężkiego i maszynowego.  Kilka przykładów gdzie smar DC BR 2 plus zdał doskonale egzamin praktyczny: Piec do płytek ceramicznych pracuje w warunkach zapylenia i wysokich temperatur, więc jego elementy wymagają szczególnej opieki za pomocą specjalnych smarów. W wysokich temperaturach zmiękczony, normalny smar zostanie wypchnięty z strefy tarcia. W tych warunkach, dla elementów napędu przenośnika zalecany jest smar Molykote BR 2 plus. Smar Molykote BR2 Plus jest zalecany przez producentów do smarowania łożysk i montażu młotka narzędzi pneumatycznych.

Jednym z szerszych zastosowań produktu jest smarowanie liny z włókna. Podczas eksploatacji liny jest bardzo ważne, aby lina utrzymała swoją strukturę i kształt, przy jednoczesnej ochronie przed korozją i uszkodzeniami mechanicznymi. Stosowany do lin smar musi także być zgodny z podstawowymi zasadami przechowywania kabli. Liny wykonane z włókien naturalnych, jak również liny stalowe powinny być smarowane środkami o dobrej przyczepności, odporności na wodę, wysokim stopniu obciążalności. Częstotliwość smarowania lin zależy od integralności warstwy oleju na powierzchni. Średnio, smarowanie odbywa się raz w miesiącu. Doskonale do tych celów nadaje się smar Molykote BR 2 Plus. Smar Molykote BR 2 Plus spełnia wszystkie wymagania dla smarowania lin kablowych w zakresie temperatur od -30 ° C do +150 °C. Ważną zaletą tego smaru jest obecność stałych materiałów grafitu i dwusiarczku molibdenu. Dzięki nim, odporność na tarcie, liny i rozerwanie zwiększa zniekształcenia kilkakrotnie. Dwusiarczek molibdenu w smarze Molykote BR2 Plus tworzy silne wiązania chemiczne z liną na poziomie molekularnym. To przyczynia się do zmniejszenia tarcia granicznego, a w wyniku tego zużycia liny. Plastyczna konsystencja zapobiega wyciekaniu smaru. Ponadto smar Molykote BR 2 + posiada wysoką nośność, odporność na wymywanie wodą i efekt korozji. Te cechy sprawiły, że doskonale sprawdził się do smarowania łańcuchów i wózków pieców pracujących pod dużym obciążeniem, wysokiej temperaturze i środowisku dużego zapylenia. W ostatnich latach smar coraz powszechniej stosowany jest do smarowania urządzeń dźwigowych. Dziś produkcją wciągarek i urządzeń windowych a także schodów ruchomych zajmuje się duża liczbę firm, i zapotrzebowanie na smar spełniający duże wymagania rośnie każdego roku. Obowiązkiem firm do produkcji wind i schodów ruchomych, jest zapewnienie ciągłości ruchowej a co za tym idzie biznesowej urządzeń dźwigowych. Te wszystkie warunki dla sprzętu dźwigowego spełnia nowoczesny smar Molykote Br2 Plus.

Wibracje - proces rozchodzenia się fali mechanicznej w podłożu to proces która bardzo utrudnia smarowanie urządzeń i podzespołów. Wibracje powodują znaczne obciążenie łożysk i urządzeń napędowych. W rezultacie, na bieżniach łożysk powstają szybko wżery. Uniwersalny smar Molykote BR2 Plus z firmy DowCorning chroni przed tymi negatywnymi zjawiskami. Podobne warunki pracy jak w urządzeniach podlegających wibracji mają przeguby samochodowe. Doskonałym smarem do przegubów i urządzeń podlegających wibracji okazał się Molykote BR 2 Plus. Ciekawe spostrzeżenia zaobserwowano w jednym z dużych zakładów eksploatujących ładowarki różnej wielkości i typów. Już po roku od czasu podjęcia decyzji o zmianie smarów dotychczas używanych na smar Molykote BR 2 plus okazało się że wydajność koparki znacznie wzrasta i okres eksploatacji przedłuża się o 30 %. Również bardzo ciekawe i pozytywne były wyniki badań przeprowadzonych na samochodach do komunikacji miejskiej. W zajezdniach w których zmieniono smar dotychczas stosowany na BR 2 plus znacznie poprawiły się parametry eksploatacyjne. Smar BR2 jest podstawowym smarem wielu producentów młynów kulowych stosowany na łożyskach przemiału.

Sposób aplikacji: nakładanie smaru typowe dla smarów o konsystencji 2. Wyczyść punkty styczności. Zastosowanie za pomocą pędzla, szpachelki, pistoletu lub automatycznego urządzenie smarującego. Odpowiedni dla systemu centralnego smarowania.kup teraz emoly

Podstawowe dane Dow Corning Molykote BR2-Plus Multi-Purpose EP

Norma Treść Jednostka Wynik
 CTM 0176B Kolor  czarny
 Skład: baza mineralna, mydło litowe, inhibitory korozji, dodatki EP, smary stale-dwusiarczek molibdenu, grafit
Temperatura pracy w ° C -30 do +130/150 ° C
DIN 51 818 Klasa konsystencji NLGI 2
ISO 2137 Penetracja mm/10 265-295
ISO 2811 Gęstość w temperaturze 20 ° C g / ml 0,89
DIN 51 562 Lepkość oleju bazowego w 40 ° C mm ² / s 114
Odporność na utlenianie kPa 10
ISO 2176 Temperatura kroplenia ° C > = 175
ASTM- D-1478/80 Testy na moment w temperaturze -20 ° C
Początkowe podbicie momentu Nm 151
Moment po 20 minut czasu pracy Nm 59
DIN 51 350 pt.4 Four-ball tester (VKA obciążenie zespawania N 3600
DIN 51 350 pt.5 Four-ball tester (VKA oś blizny pod obciążeniem 800N mm 0,8
Almen-Wieland maszyna OK obciążenie N 15.500
Almen-Wieland maszyna Siła tarcia przy obciążeniu OK N 3150
DIN 51821-02-A FAG tester elementem toczenia łożysk, FE 9, 4500/6000-130, F ‡ godz. 40
Współczynnik prędkości mm / min 450.000
DIN 51 808 Odporność na utlenianie, spadek ciśnienia 100h 99°C bar 0,1
Ochrona przed korozją Metoda SKF-Emcor 0
DIN 51 817 Wydzielanie oleju, 7 dni, 40 ° C % 3,8
Lepkość bazy smaru przy 38oC (100oF), 725
ASTM D 1264 Wypłukiwanie wodą % 2,25
ASTM D 2509 Test czterech kulek obciążenia spoiny, N 3200
ASTM D 2255 Średnica uszkodzenia zużycia w teście czterech kulek, 1 godz./40kg/167 oF, mm 0,16
Maksymalna wartość DN1, wielkość otworu mm x obr/min 250 000
Fed Std 791 Tworzenie zacieków w 100oC % 0,5
Metoda 321.1 Parowanie w 100oC % 0
DIN 51802 Test korozji, Emcor Brak korozji 0
Lepkość kinematyczna cSt 114

ASTM: Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów.
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna.
DIN: Deutsche Industrie Norm

Opakowanie produktu: 100 g, 400 g, 1 kg, 5 kg, 25 kg, 50 kg, 180 kg

Trwałość i przechowywanie: w przypadku przechowywania w temperaturze poniżej 20 °C w oryginalnych zamkniętych pojemnikach, produkt ten posiada okres trwałości 60 miesięcy od daty produkcji.

Normy i atesty: Wysoka nośność ,nadaje się do smarowania długotrwałego, dobra odporność na utlenianie ,dobra odporność na wymywanie wodą ,dobra ochrona przed korozją ,dobra ochrona przed korozją cierną, wydajność przy pracy w kurzu, zapobiega zjawisku stick-slip,

Ograniczenia: Produkt nie został przetestowany ani przedstawiony jako odpowiedni dla personelu medycznego lub farmaceutycznego.

Tagi: smar do łożysk, smar do śruby, pociągowej, smar do prowadnic, smar do linek, smar do walów, smar do gwintów, smar do łożyska wzdłużnego, smar do łożysk wałeczkowych, smar do łożysk ślizgowych, smar do wielowpustów.

Produkty o podobnym zastosowaniu: lub składzie technicznym: TOMFLON LDH 2, MO/3, SINOPEC, L-XBFBB 1, COSMO GREASE GINGA,Molylithium S Grease, Tygris TG8304, Molyslip MLC, Molylube LC133, Amalie Pro Tac Plus, LGWM, Mobilux EP 2 Moly, MOLYGREASE EP 3%, Shell Gadus S3 V460D, 202 MOLY-LITH™ MULTI-PURPOSE GREASE WITH MoS2, Jet-Lube 202 MOLY-LITH.