MOLYKOTE® 165 LT GREASE
Smar mineralny z mydłem litowym do kół zębatych nie zawierający ołowiu ani niklu do smarowania otwartych przekładni zębatych pracujących pod bardzo wysokim obciążeniem i przekładni redukcyjnych wykonanych z metalu, o prędkości obwodowej do 2,5 m/s.
Zastosowanie: w kruszarkach, żurawiach jak również przekładniach napędowych i trzpieniach gwintowanych ciężkich pras i buldożerów. Doskonale smaruje otwarte przekładnie zębate poddane działaniu wysokich obciążeń i negatywnemu oddziaływaniu czynników atmosferycznych.
Podstawowe właściwości smaru tj. bardzo wysoka nośność, ochrona przed zużyciem i doskonała przyczepność do zębów przekładni osiągnięte zostały dzięki wielu substancjom smarowym znajdującym się w składzie chemicznym w tym dwusiarczku molibdenu i modyfikatorom EP. Ze względu na swoje zastosowanie Molykote 165 często zwany jest też jako smar do motoreduktora.
Dane podstawowe Molykote 165 LT
| Norma | Treść | Jednostka | Wynik |
| CTM 0176 | kolor | czarny | |
| Skład: baza olej mineralny, mydło litowe, dwusiarczek molibdenu, grafit | |||
| ISO 2137 | Penetracja | Mm/10 | 240-270 |
| DIN 51 818 | Klasa konsystencji NLGI | 41673 | |
| ISO 2811 | Gęstość w 20 º C | g / ml | 0,96 |
| DIN 51 562 | Lepkość oleju bazowego w 40 ° C | mm² / S | 320 |
| Temperatury pracy | º C | -25 Do +120 | |
| ISO 2176 | Temperatura kroplenia | º C | 175 |
| ASTMD147880 Test momentu obrotowego w niskiej temperaturze - 20 º C | |||
| Podbicie momentu | Nm | 880x10-³ | |
| Moment po 20 minut czasu pracy | Nm | 115x10-³ | |
| DIN 51 805 | Metoda Kesternicha - ciśnienie hydrauliczne w temp. -20°C | mbar | 1350 |
| Wytrzymałość warstwy smaru, ochrona przed zużyciem, trwałość użytkowa aparat czterokulowy | |||
| DIN 51 350 T.4 | Obciążenie zespawania | N | 4400 |
| DIN 51 350 T.5 | Starcie powierzchni pod naciskiem 800 N | mm | 1,2 |
| Aparat Almena-Wielanda | |||
| Obciążenie OK | N | 20000 | |
| Siła tarcia przy obciążeniu OK | N | 2900 | |
| Ochrona przed korozją | |||
| DIN 51 802 | Metoda SKF-Emcor Stopień korozji | 0 | |
| Odporność | |||
| DIN 51 807 T.1 | Wodoodporność, statyczna etap oceny | 2-90 | |
| Odporność na wodę (3 h, 90 ° C), stopień emulgowania | 2 | ||
| DIN 51 808 | Odporność na utlenianie, spadek ciśnienia 100h, 99 º C | bar | 0,2 |
| Wydzielanie oleju | |||
| DIN 51 817 | Wydzielanie oleju (standard test) | % | 1,2 |
| Odporność na utlenianie | kPa | 20 | |
CTM (Corporacyjna metoda badań) odpowiadają standardowym testom ASTM w większości przypadków. Kopie CTM dostępne na żądanie
ASTM: Amerykańskiego Towarzystwa Badań i Materiałów.
MIL: Military Specification and Standards.
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna
DIN: Deutsche Industrie Norm
Trwałość i magazynowanie: przy przechowywaniu produktu w zamkniętych oryginalnie opakowaniach i chłodnym miejscu (do +22 ºC) okres trwałości wynosi 60 miesięcy od daty produkcji..
Opakowanie produktu: 1 kg, 5 kg
Normy i atesty: odporny na utlenianie, odporny na środowisko wodne.
Ograniczenia: produkt nie został przetestowany ani przedstawiony jako odpowiedni dla personelu medycznego lub farmaceutycznego.
Tagi: smar do przekładni, smar do rolek podporowych oporowych, smar do łożysk wieńcowych, smar do młynów walcowych.
Produkty o podobnym zastosowaniu lub składzie technicznym: TOMFLON 150 Mg, Kluberlub BE 41-1501,LGEV 2, Pyroshield, TUFGEAR, Dynagear, Molylube SF-100,Open Gear Lubricants, OG 844 DTZ, 202 MOLY-LITH.