Smar do przekładni rowerowej
Smar do przekładni rowerowej

Smar do przekładni rowerowej

Kierując się wyborem smaru do przekładni rowerów elektrycznych powinniśmy pamiętać ,że smarowanie przekładni rowerowej jest kluczowym elementem dbałości o utrzymanie jej w wydajności i trwałości. Wybór odpowiedniego smaru zależy od kilku czynników, takich jak warunki jazdy, rodzaj przekładni, oraz preferencje użytkownika. Pytań i wątpliwości w tym zakresie jest wiele. Czy smar grafitowy nadaje się do przekładni , jak dbać o napęd w rowerze, czy smar silikonowy nadaje się do roweru, czy smar rowerowy to to samo co smar , co można użyć zamiast smaru to tylko kilka z pytań które wiażą się ze smarem do roweru elektrycznego. Przekładnie rowerowe mogą być wykonane z różnych materiałów, w tym również z tworzyw sztucznych, co wpływa na wybór odpowiedniego smaru

Podstawowe wskazówki dotyczące wyboru smaru do przekładni rowerowej z tworzywa sztucznego to :

  • Właściwości smaru: Smar do przekładni rowerowej z tworzywa sztucznego powinien charakteryzować się odpowiednimi właściwościami smarującymi, zapewniającymi płynne działanie przekładni oraz redukcję tarcia. Warto wybierać smary, które są kompatybilne z wieloma tworzywami sztucznymi, aby uniknąć ewentualnych reakcji chemicznych, które mogą prowadzić do uszkodzeń elementów przekładni
  • Odporność na wodę i zanieczyszczenia: Podczas jazdy rowerem przekładnie mogą być narażone na kontakt z wodą, błotem i innymi zanieczyszczeniami. Dlatego ważne jest, aby smar był odporny na wodę i chronił elementy przekładni przed korozją i zużyciem
  • Temperatura pracy: Jeśli zamierzasz jeździć w różnych warunkach temperaturowych, warto wybrać smar, który zachowuje swoje właściwości smarne w szerokim zakresie temperatur. Niektóre smary mogą stwardnieć lub stracić swoją skuteczność w niskich temperaturach
  • Łatwość aplikacji: Niezależnie od tego, czy preferujesz smary w postaci płynnej, pasty czy aerosolu, warto wybrać produkt, który jest łatwy w aplikacji i umożliwia precyzyjne nałożenie na elementy przekładni. Z doświadczenia wiemy ,że najlepiej sprawdza się smar w postaci stałej
  • Opinie i rekomendacje: Przed podjęciem decyzji warto sprawdzić opinie innych użytkowników oraz rekomendacje producentów rowerów lub części zamiennych. Często mają oni doświadczenie z różnymi produktami i mogą doradzić, który smar sprawdzi się najlepiej w danej sytuacji
  • Częstotliwość konserwacji: W zależności od intensywności użytkowania roweru oraz warunków, w jakich się porusza, konieczne może być regularne smarowanie przekładni. Wybierz smar, który zapewni długotrwałą ochronę i minimalizuje potrzebę częstego ponownego smarowania

Podsumowując, wybór smaru do przekładni rowerowej z tworzywa sztucznego powinien być dokładnie przemyślany, biorąc pod uwagę wymienione czynniki oraz indywidualne preferencje i warunki użytkowania roweru. Mając na uwadze powyższe zasady i zalecenia proponujemy do smarowania przekładni rowerowej zasilanej silnikiem elektrycznym smar firmy Evil Lubricants o nazwie EVIL GEAR. Smar jest to opracowany specjalnie dla przekładni rowerowych elektrycznych syntetyczny smar koloru zielonego ,którego bazą jest syntetyczny węglowodór zwany polyalphaolefine PAO a zagęszczaczem mydło litowe. Skład produktu wzbogacony jest przez nanocząsteczki stałych środków smarnych

Rowery elektryczne posiadają wiele rodzajów przekładni, ale najczęściej spotykaną odmianą przekładni w silniku rowerowym jest przekładnia planetarna. EVIL GEAR jego skład i możliwości smarne uwzględniają zastosowania w rowerach elektrycznych niezależnie od rodzaju zastosowanej przekładni oraz możliwość wykorzystania smaru do innych węzłów smarnych występujących w rowerach elektrycznych. EVIL Gear smar jako syntetyczny smar plastyczny jest kompatybilny z większością tworzyw sztucznych w tym nylonem i poliamidem, które mogą występować w przekładni .Co jeszcze wyróżnia smar firmy Evil Lubricants o nazwie EVIL GEAR od innych tego rodzaju produktów to bardzo długa żywotność smaru i znaczne wyciszenie hałasu przekładni. Dotyczy to wszystkich typów przekładni w tym z kołami zębatymi wykonanymi z wszystkich typów metali i tworzyw sztucznych. Za tę część aplikacji należy pochwalić producenta smaru i przyznać ,że w przeprowadzonych testach w każdej powierzchni zachowywał się bez zarzutu. Jest to szczególnie ważne podczas jazdy w terenie po płaskim, pod górę lub z górki. Dobra i lekka praca przekładni rowerowej minimalizuje obciążenie silnika i akumulatora. Smar do przekładni rowerowej EVIL Lubricants GEAR bardzo skutecznie godzi ze sobą dwie sprzeczne cechy smaru przyczepność do powierzchni i niski współczynnik lepkości (1120 cSt w temperaturze 40° C)co jest szczególnie ważne przy częstych zmianach w kołach przekładni

§ Zalecana temperatura pracy smaru w zakresie od -40 do +120° C zapewnia jego skuteczność od mroźnej zimy do bardzo gorącego lata w tropikalnych rejonach świata. Pełne parametry smar zachowuje także podczas pracy w wilgotnych i mokrych warunkach co czyni go czołowym produktem w tych zastosowaniach do jakich został opracowany

§ Jak używać smar EVIL Gear. Oczyść punkty aplikacji mechanicznie i chemicznie cleanerem. Jak zwykle w przypadku smarów plastycznych, nakładać lub wypełniać za pomocą pędzla, szpatułki lub automatycznego ciśnieniowego smarowania

§ Większość naszych przekładni planetarnych jest fabrycznie nasmarowana odpowiednią ilością smaru i stosujemy zazwyczaj japońską normę przemysłową w tym zakresie, która zakłada: stosujemy smar z udziałem mydła litowego i wypełnienie obudowę w 50 do 80%

§ Prawidłowe smarowanie przekładni planetarnych jest bardzo ze względu na zużycie elementów przekładni. Głównym problemem podczas pracy przekładni jest ciepło i tarcie, zwłaszcza jeśli pracujmy na wysokich obrotach i obciążeniach. To z powyższych powodów dobór smaru do przekładni roweru elektrycznego jest bardzo ważny i może się przyczynić do znacznej poprawy płynności jazdy i zużycia akumulatora

Produkty o podobnym składzie lub zastosowaniu: Green Cycle Grease Lubricant For Bike Gears, TopOne 30G Bicycle Grease For MTB, MOLYKOTE HP-300, Graisse Bosch pour Engrenage, Polini EP3 vae-e, Krytox 205