Smary lotnicze Krytox

Smary Krytox® dla lotnictwa i obrony narodowej

Smary perfluoropolieterowe (PFPE) opracowane specjalnie dla przemysłu lotniczego (samolotów, statków powietrznych, pojazdów kosmicznych) i spełniają wymagania MIL, CAGE, FSN, NATO i H-1 dotyczące żywności.

Oleje z serii Krytox ™ 143, z których robione są smary lotnicze to fluorowane oleje syntetyczne, które są przezroczyste, bezbarwne, są niereaktywne, niepalne, bezpieczne w służbie chemicznej i tlenowej oraz są długotrwałe. Krytox ™ to perfluoropolieter (PFPE) - również nazywany perfluoroalkilowy (PFAE) lub eter perfluoroalkilowy (PFPAE). Łańcuch polimerowy jest całkowicie nasycony i zawiera tylko węgiel, tlen i fluor. Na podstawie masy, a typowy olej Krytox ™ zawiera 21,6% węgla, 9,4% tlenu i 69,0% fluoru. Wszystkie standardowe smary są zagęszczone wysokiej wydajnośći PTFE, który ma temperaturę topnienia 325 °C (617 °F), i ma niską masę cząsteczkową i submikronowy rozmiar cząsteczek (0,2 μ) dla lepszej wydajności w łożyskach.

Wszystkie więc smary Krytox zbudowane na bazie fluorowych olejów syntetycznych, są również nie reagujące, niepalne, bezpiecznie i stabilne podczas pracy w środowisku chemicznym agresywnym i tlenowym oraz posiadają bardzo wydłużoną żywotność odporność na paliwa i utlenianie.

Smary Krytox ™ to cenny element dla przemysłu lotniczego, ze względu na jego lepszą jakość oraz wydajność w szerokim zakresie temperatur od Od -70 do 399 ºC (-100 do 750 ºF). Ponadto są wytrzymałe w trudnych warunkach środowiska i mają doskonałe właściwości antytarciowe, pozwalając oprzeć się zmianom właściwości w czasie, zapewniając dłuższe działanie i niższe zużycie energii. Smary Krytox ™ są kompatybilny ze wszystkimi metalami, elastomerami, tworzywami sztucznymi, farbami.

Smary Krytox zapewniają wysoką niezawodność lotu pod orbitą, na orbicie i w kosmosie, długą żywotność mechanicznych mechanizmów elementów krytycznych w obliczu specyficznych warunków pracy przemysłu lotniczego i kosmicznego, wysokiej próżni, skrajnych temperatur, kontakcie z paliwami i utleniaczami, oraz narażeniu na promieniowanie.

Główne aplikacje zastosowań to: łożyska, uszczelki, kombinezony kosmiczne, oringi, systemy oddychania tlenem, zawory, smary do gwintów itp.

Smary Krytox ™ są stosowane w różnych systemach mocowania związanych z silnikami lotniczymi, takie jak wspornik do mocowania zbiornika oleju do silnika Trent 1000. Mogą być stosowane dla poprawienia wydajności tradycyjnie niesmarowalnych maateriałów, takich jak Tuleje Vespel® CR-6100.

 

Smary Krytox ™ to oryginalne produkty zaprojektowane dla Wojska, które posiadają zatwierdzenia i certyfikaty MIL-SPEC odnawiane co 5 lat. Ponieważ standardowe Smary Krytox ™ mają konsystencję NLGI 2 to aby spełnić wymagania military muszą być zamawiane jako NLGI klasy 1.

Smary Krytox ™ 240 AC, 240 AB i 240 AZ konsystencji NLGI 1 spełniają wymagania Mil Spec PRF 27617, Typy 1, 2 i 3. Mają też zatwierdzenie NSF dla przypadkowego kontaktu z żywnością (H-1). 

 

Właściwości typowych smarów lotniczych Krytox®

Własności ASTM Test  Warunki testu Jednostka     Rodzaj smaru lotniczego      
Smary lotnicze standardowe        240AZ (H-1) 240AA 240AB (H-1) 240AC (H-1 240AD
Smary lotnicze
z dodatkami ciśnienia EP
       250AZ 250AC 250AD
Smary lotnicze
z inhibitorami korozji
       280AB 280AC
Smary lotnicze
z inhibitorami korozji
       283AZ 283AA 283AB 283AC 283AD
Lepkość oleju bazowego    ASTM D445    20°C (68 °F) cSt 60 88 240 800 1540
38 °C (100 °F) 24.7 35 86 270 502
99 °C (210 °F) 4.2 5.4 10.5 26 44
204°C (400 °F) 1.08 1.3 2.1 4.1 6.0
Ciśnienie pary
oleju bazowego
Knudsen  38 °C (100 °F) torr 4 x 10–4 1 x 10–4 5 x 10–6 8 x 10–8 6 x 10–9
260°C (500 °F) torr 1.5 0.8 3 x 10–2 2 x 10–3 3 x 10–4
Zmienność oleju bazowego   ASTM D2595   149°C (300 °F) wt% loss 18 15 1.9
204°C (400 °F) in 22 hr 17.3 <1
260°C (500 °F) 76.2 4 2
Punkt wlewu oleju bazowego ASTM D97       °C –55 –50 –40 –35 –30
°F –70 –60 –40 –30 –20
Tekstura       Buttery  
Penetracja ASTM D217 60 Strokes    265–295  
Stabilność  ASTM D217  10,000 and   No change from original grade   
100,000 Strokes
Stabilność utleniania ASTM D942 99 °C (210 °F)   0 psig O2 pressure drop after 600 hr 
Wpływ ciekłego tlenu ASTM D2512,            Pass    
NASA MSFC 106B
Gęstość smaru 25°C (77 °F) g/mL 1.89 1.91 1.92 1.93 1.93
Separacja oleju ASTM D6184 99 °C (210 °F) wt% loss 6 5 4 3 3
204°C (400 °F) in 30 hr 20 12 11 10
Szacowany zakres temperatur        °C –57–149 –51–177 –40–232 –34–288 –29–316
   °F –70–300 –60–350 –40–450 –30–550 –20–550+

 (H-1) - zatrwierdzenie NSF do incydentalnego kontaktu z żywnością.

 

Spis smarów lotniczych Krytox:

Smar Krytox® 240AA

Smary maślane, na bazie fluorowanych olejów syntetycznych, które są niereaktywne, niepalne, bezpieczne w zastosowaniu chemicznym i tlenowym i są trwałe.

 

Smar Krytox® 240AB

Smary zbudowane z fluorowanych olejów syntetycznych, które są niereaktywne, niepalne, bezpieczne w zastosowaniu chemicznym i tlenowym i są trwałe. Spełnia MIL-PRF-27617 Typ II i NSN 9150-01-088-0498.

 

Smar Krytox® 240AC

Białe maślane smary używane w przemyśle lotniczym i wojskowym wykonane z fluorowanych olejów syntetycznych, które są niereaktywne, niepalne, bezpieczne w zastosowaniu chemicznym i tlenowym oraz są trwałe. Spełnia norme MIL-PRF-27617 Typ II i NSN 9150-01-088-0498.

Smar używany m.in. do przedłużenia okres użytkowania podwozia nóg UAV (bezałogowego statku powietrznego) w trudnych warunkach klimatycznych. Jest kompatybilny i niereaktywny z szeroką gamą materiałów O-ringów, pozwalający na wydłużenie ich żywotność i łatwość montażu / demontażu. Smar jest szeroko stosowany z różnorodnością zastosowań dla płatowców, od mocowanie silnika do rolki wysuwania czaszy myśliwca do mechanizmów regulujących siedzenia samolotu.

 

Smar Krytox® 240AD GREASE

Białe smary lotnicze na bazie fluorowanych olejów syntetycznych, które są niereaktywne, niepalne, bezpieczne w zastosowaniu chemicznym i tlenowym i są trwałe. Spełnia wymagania SM-C-806563.

 

Smar Krytox® 240AZ GD1

Białe maślane smary na bazie fluorowanych olejów syntetycznych, które są niereaktywne, niepalne, bezpieczne w zastosowaniu chemicznym i tlenowym i są trwałe. Spełnia MIL-PRF-27617 Typ I i ​​NSN 9150-01-007-4384. NLGI klasa 1.

 

Smar Krytox® 240AZ

Białe maślane smary samolotowe na bazie fluorowanych olejów syntetycznych, które są niereaktywne, niepalne, bezpieczne w zastosowaniu chemicznym i tlenowym i są trwałe. Spełnia MIL-PRF-27617 Typ I i ​​NSN 9150-01-007-4384.

 

Smar Krytox 250AC GREASE

Jest to smar podobny do Krytox® 240AD, ale koloru czarnego z uwagi na dodatki EP do ekstremalnych ciśnień i obciążeń,.

Smar zapewnia długą żywotność i smarowanie w wysokich temperaturach do samolotowych pomp paliwowych, jak również wypustów pompy hydraulicznej helikoptera, aby zapobiec zużyciom korozji i zapewnić przedłużoną żywotność.

 

Smar Krytox 250AD GREASE

Jest to smar podobny do Krytox® 240AC ale, zawierający dwusiarczek molibdenu dodany jako ekstremalny dodatek ciśnieniowy do wysoko obciążonych przekładni i łożysk osprzętu samolotowego.

 

Smar Krytox 280AB GREASE

Zmodyfikowany smar Krytox® 240AB z inhibitorami korozji.

 

Smar Krytox 280AC GREASE

Zmodyfikowany smar Krytox® 240AC z dodatkami inhibitorów korozji.

 

Smar Krytox 283AB GREASE

Zmodyfikowany smar Krytox® 240AB z inhibitorami korozji. Białe smary zawierające azotyn sodu. Te dodatki zapewniają ochronę przed rdzą w temperaturze otoczenia, ochronę przed korozją w wysokich temperaturach i ochronę przed zużyciem dla prawie wszystkich urządzeń i podzespołów samolotu

 

Smar Krytox 283AC GREASE

Jest to biały zmodyfikowany smar Krytox® 240AC z dodatkami inhibitorów korozji - azotyn sodu. Te dodatki zapewniają ochronę przed rdzą w temperaturze otoczenia, ochronę przed korozją w wysokich temperaturach i ochronę przed zużyciem dla prawie wszystkich urządzeń lotniczych.

 

Smar Krytox 283AD GREASE

Jest to smar Krytox® 240AD z dodatkami inhibitorów korozji. Białe smary zawierające azotyn sodu. Te dodatki zapewniają ochronę przed rdzą w temperaturze otoczenia, ochronę przed korozją w wysokich temperaturach i ochronę przed zużyciem dla prawie wszystkich urządzeń i podzespołów samolotu.

 

Smar Krytox® FPG 028

Gładki, maślany, biały smar. Został opracowany do pracy w szerokim zakresie temperatur (–73 to 204 °C), aby był odporny na paliwo węglowodorowe i ciekły tlen i może być używany jako Smar w samolotach, pojazdach kosmicznych i sprzętach pomocniczych. Krytox FPG 028 jest certyfikowany i spełnia wszystkie wymagania MIL-PRF-27617 Typ IV.

 

Smar Krytox FPG 182 GREASE

Gładki, maślany, biały smar. Został opracowany jako smar lotniczy do pracy w szerokim zakresie temperatur oraz w ekstremalnych warunkach chemicznych i próżniowych. Ma wyjątkową wydajność, o czym świadczy test żywotności łożyska, który ma ponad 7-krotną żywotność podobnych produktów.

 

Smar Krytox NDR 1466 GREASE

Specjalny wysokotemperaturowy Smar Krytox® dla lotnictwa na bazie oleju perfluoropolieterowego (PFPE) i zagęszczony politetrafluoroetylenem (PTFE). Ma lepkość 738 cSt dla 40 stopni C.

 

Smar Krytox® AGL 683

Zapewnia dożywotnią wydajność smarowania dla samolotowych klimatyzacji oraz azotowych systemów zaworu siłownika skrzyni biegów

 

Smar Krytox® AGL 829

Smar samolotowy, zapewnia dożywotnią wydajność smarowania i ognioodporność dla rewersyjnych skrzyni biegów.