Smar do zacisku hamulca Molykote G-3407

Molykote® G-3407 Caliper Pin Grease

Syntetyczny (PAG) smar do aplikacji metal/metal opracowany do smarowania kołka prowadzącego zaciska hamulca (każde koło ma dwa kołki prowadzące w mechanizmie suwakowym hamulca), ponieważ warunki pracy tego elementu są wyjątkowo trudne (temperatury od -40 do + 200° C w momencie hamowania) ze względu na warunki atmosferyczne (śnieg, deszcz, pył) i konieczność pełnej sprawności smaru w długim okresie czasu (z reguły do 5 lat), bardzo istotnym wymaganiem stawianym temu smarowi jest niezawodność, ze względu na strategiczny z punktu bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów element konstrukcyjny samochodu. Smary do mechanizmów hamulcowych samochodów działają w ekstremalnych warunkach, dlatego wymagania, jakie stawiają im producenci samochodów są wyjątkowo duże. Zaciski hamulcowe to węzły smarne podatne na działanie agresywnych czynników środowiskowych (wilgoć, kurz, brud, woda, szeroki zakres temperatur otoczenia, itp.), poddawane są dużym obciążeniom dynamicznym przy stosunkowo niewielkich ruchach par ciernych. Takie warunki robocze węzła smarnego przyczyniają się do powstawania korozji i korozji ciernej oraz przyczyniają się do pojawienia się zarysowań, zwiększonego zużycia tarcz hamulcowych, bębnów, wkładek i innych elementów, a w pewnych przypadkach - odkształceniom zacisków hamulcowych.

Podstawowy skład produktu DC Molykote G 3407 to, jako baza glikol polialkilenowy i kompleks litowy, jako zagęszczacz. Taki skład zapewnia smarowi wysoką wydajność w środowiskach wilgotnych i odporność na wymywanie wodą, kompatybilność z większością elastomerów (zapobiega pęknięciu i odkształceniom elementów z gumy i tworzyw sztucznych) a także wysoka odporność na korozję w tym na korozję cierną. Projektując smar do kołka prowadzącego zacisku hamulca należało pamiętać by smar nie powodował korozji ciernej i zapobiegał ewentualnemu sklejaniu wiązania lub chwytaka hamulca, nadmiernemu zużyciu sworznia oraz wyciszenia jego pracy a także nie spowodował utraty siły hamowania na wskutek niskiej lub wysokiej temperatury.  Warto dodać, że badania wykazały zwiększoną kompatybilność z elastomerami w temperaturze 150 º C.

Nakładanie smaru: DC G 3407jest typowe dla smarów o konsystencji 2. Wyczyść punkty styczności, które mamy smarować. Smarować za pomocą pędzla, szpachelki, pistoletu lub automatycznego urządzenie smarującego.

Podstawowe dane produktu Molykote G-3407

Norma Treść Jednostka wynik
CTM 0176 kolor jasnozielony
Temperatura pracy ° C -40 do + 200
Skład: olej bazowy syntetyczny- glikol polialkilenowy (PAG), kompleks litowy, jako zagęszczacz
ISO 2176 Temperatura kroplenia ° C > 250
ISO 2137 Klasa konsystencji NLGI 2
ASTM D 217 Penetracja w 25 º C mm/10 260-310
ISO 2811 Gęstość w temperaturze 25 ° C g / cm 3 1,01
FD 791-321.1 Strat odparowywania (24 h, 150 ° C), % <5
FD 791-321.1 Oddzielenie oleju (24 g, 150 ° C) % <5
ASTM D1264 Woda wymywania (79 ° C /1h) % 5
ISO / R 1456 Ochrona przed korozją (test w komorze solnej) h 120
CTM 0130 ASTM D4289 Zgodność z elastomerów (kauczuk etylenowo propylenowy - EPDM, 72 h, 150 ° C) % 8
zmiana objętości                 
                               zmiany w twardości w skali Shore'a 8
Test ASTM D147880 Niski moment temperatura -20 °C
przy uruchamianiu N   m 0,2
20 minut od rozpoczęcia N   m 0,08

CTM: Firmowa metoda testów, kopie CTM-tych są dostępne na życzenie

ASTM: Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów.
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna.
DIN: Deutsche Industrie Norm

Trwałość i magazynowanie: przy przechowywaniu w temperaturze od 0 do 30 °C, w oryginalnych, zamkniętych pojemnikach, ważność produktu wynosi 1800dniod daty produkcji

Ograniczenia: produkt ten nie został przetestowany ani przedstawiony, jako odpowiedni dla zastosowania w medycynie lub farmaceutyce.

Normy i atesty: GM: 9986340, Szeroki zakres temperatur pracy, wysoka funkcjonalność w środowisku wilgotnym; odporność na wymywanie wodą kompatybilny z większością elastomerów; wysokie właściwości antifrettingowe i antykorozyjne;

Opakowania: 18 kg, 180 kg ka

Tagi: metal/metal, glikol polialkilenowy, smar do hamulców, smar PAG, smar do elementów tocznych, smar do elementów ślizgowych, smar do sworzni, smar do prowadnic, smar do śruby napędowej, smar do kół zębatych., smar do prowadnicy zacisku hamulca,

Produkty o podobnym zastosowaniu lub składzie technicznym: Molylube 108-5C Clean, Syntex 624 Grease, XL-072, SELCO SG – 440.