smar do przegubów

Jaki smar do przegubu w aucie, i czy skrzypiący przegub ma związek ze smarem w przegubie?

Odpowiedź na takie pytanie nie jest jednoznaczna w kwestii jakiś smar i jednoznaczna, co do tego, że skrzypienie przegubu samochodowego ma ścisły związek z zastosowaniem niewłaściwego smaru.

Przeguby są niezwykle istotną częścią elementów samochodowych. Prawidłowo zamontowane przeguby mają pozytywny wpływ na komfort jazdy.Zastosowanie właściwych środków smarnych ma zasadniczy wpływ na żywotność przegubów samochodowych

Ponieważ w przemyśle samochodowym używa się wiele rodzajów przegubu nie ma jednego idealnego dla wszystkich przegubów smaru. Najczęściej mamy do czynienie z przegubem kulowym, który łączy wahacz i zwrotnicę.Podczas gdy wahacz pozwala na ruch w górę iw dół, zwrotnicy obraca, koła aby skręcić kierownicą..Ponieważ przegub kulowy może poruszać się w obu kierunkach równocześnie, smar musi być cały czas ściśle związany z całą powierzchnią przegubu, który nie tylko muszą poradzić sobie z obciążeniem pojazdu, ale także pochłaniać wstrząsy na wybojach.To właśnie z tych powodów, przeguby kulowe powinny być smarowane i kontrolowanych odpowiednich odstępach czasu, zgodnie z harmonogramem podanym przez producenta Większość przegubów samochodowych nie wymaga smarowania, ponieważ ten zastosowany przez producenta jest wysokiej jakości i posiada bardzo długi okres żywotności. Są to smary o bardzo wysokiej lepkości, małym współczynniku wydzielania oleju, wysokiej nośności a w przypadku, gdy współpracują z elementami gumowymi są to smary syntetyczne.W ostatnich latach nowe konstrukcje przegubów uwzględniają zastosowanie na powierzchniach przegubu powłoki smarnej suchej i smaru stałego, co znacznie wydłuża czas eksploatacji.Poniżej przedstawiam krótki opis najczęściej stosowanych przegubów i środków smarnych zalecanych przez firmę DowCorning Molykote.

przegub-kulowyPrzegub kulowy

Przegub o budowie kulowej charakteryzuje się tym, że w przeciwieństwie do innych rodzajów połączeń, przekazuje siły z wszystkich osi. Używany jest głównie w konstrukcji drążka kierowniczego. Przeguby kulowe należy traktować smarem o dużej żywotności i wysokiej, jakości, bez konieczności dalszego do smarowywania w trakcie eksploatacji przegubu.. Najczęściej przeguby są tak zaprojektowane, aby zapobiegały dostaniu się wody i brudu do przegubu.
Producenci stosują najczęściej smar Molykote  2/78.Posiada wysoką nośność i małą tendencję do utleniania, więc nadaje się do smarowania długoterminowego. Doskonała odporność na ścieranie pozwala, aby zapewnić niezawodną ochronę przed korozją przegubów kulowych. Molykote Longterm 2/78  działa w temperaturze od -35 ° C do 130 ° C przy obciążeniach średnich i wysokich. Inne polecany smary to Molykote Longterm 2 plus lub Molykote BR 2 plus

przegub-uniwersalnyPrzegub uniwersalny

Zapewnia odchylenia kątowego napędu samochodów ciężarowych wałów, statków i maszyn Eksploatowane są na liniach przenośnikowych przy pracy w ciężkich warunkach. Aby ułatwić montaż i dopasowanie do łożyska igiełkowe złączy uniwersalnych są wypełnione lepkim smarem. Najlepszym rozwiązaniem jest smar stały Plus. Ma dużą ładowność i właściwości przeciwutleniające, co zapewnia Molykote BR 2 Plus długotrwałą eksploatację. Smar ten działa w zakresie temperatur od -30 ° C do +150 ° C, i posiada doskonałą ochronę uniwersalnych przegubów przed zużyciem i korozją. Do smarowania przegubów uniwersalnych pracujących w niskich temperaturach producenci stosują smar Molykote 7514 -długoterminowy, o szerokim zakresie temperatur pracy (-40 ° C do +180 ° C), a funkcjach ochronnych.

przegub-homokinetycznyPrzegub homokinetyczny

Przegub homokinetyczny, synchroniczny lub równobieżny – to rodzaj przegubu, w którym niezależnie od kąta wychylenia osi, część napędzająca i napędzana obracają się z tą samą prędkością kątową, czyli wzajemna prędkość kątowa jest równa zeru (nie występują pulsacje).

W tego typu przegubach moment obrotowy jest przenoszony za pomocą kulek prowadzących. Homokineticzne przeguby podlegające dużym obciążeniom, więc smar do nich musi koniecznie posiadać doskonałe właściwości EP. Idealny smar z dwusiarczku molibdenu i mydłem litowym Molykote 2461, zapewniający optymalne smarowanie długą żywotność.

wielowpustyWielowpusty

Połączenie wielowypustowe służy do połączenia piasty z wałem i zabezpieczenia przed względnym obrotem spowodowanym momentem skręcającym. Elementem przenoszącym moment jest wielowypust nacięty na wale. Jako smar do tych typów przegubów stosuje się suchy smar Molykote D 321-R lub powłokę smarną Molykote 7409.Smary te zwiększają żywotność wielowpustów, z powodzeniem łącząc doskonałe smarowanie i właściwości antykorozyjne