Smar do łożysk o dużym obciążeniu Molykote FB-180

Molykote FB-180 Grease

Czarny smar na bazie oleju mineralnego z nieorganicznym zagęszczaczem (np. dwusiarczek molibdenu) i dodatkami inhibitorów korozji, smarami stałymi odporny na ciepło (do 180°C) do dużych obciążeń i długoterminowego smarowania. Charakteryzuje się niskim utlenianiem i parowaniem, co pozwala na długoterminowe smarowanie.

Zastosowanie: Podstawowe gałęzie, w których stosowany jest produkt DC FB 180 to przemysł hutniczy w tym przenośniki, piece, wentylatory i silniki, elementy grzewcze, wyposażenie zakładów wulkanizacyjnych, suszarń i kotłowni oraz elektrociepłowni i elastycznych wałów przenoszących ruch obrotowy oraz elementów jezdnych szynowych i drogowych. Jest szczególnie przydatny w kombinacji metal/metal dla ruchów od powolnych do średnio szybkich i od lekkich do ciężkich obciążeń. Największe zalety smaru Molykote FB-180 to możliwość smarowania węzłów smarnych narażonych na wilgoć i wymywanie wodą, zapobieganie zjawisku ruchu stick-slip, bardzo długi czas smarowania, co eliminuje konieczność częstego dosmarowywania. Produkt FB 180 może pracować w bardzo zapylonych warunkach i wysokiej temperaturze, posiada wysoką odporność na korozję i nie zawiera w składzie ani szkodliwego niklu i ołowiu. Ponieważ w swoim składzie zawiera stałe środki smarne posiada zdolność smarowania tzw. awaryjnego działającego nawet wtedy, gdy praktycznie kończy się działanie czynników smarnych omawianego produktu. Właściwości ślizgowe awaryjne i zdolność do odzyskania ze względu na obecność wad w swojej strukturze stałych środków smarnych.
Nakładanie smaru jest typowe dla smarów o konsystencji NLGI 2. Wyczyść punkty smarne mechanicznie lub chemicznie. Smarować za pomocą pędzla, szpachelki, pistoletu lub automatycznego urządzenie smarującego. Odpowiedni dla systemu centralnego smarowania. Nie należy mieszać produktu z innymi smarami.

Podstawowe dane produktu Molykote FB-180

Norma Treść Jednostka wynik
 CTM 0176 Kolor  czarny
Skład: baza olej mineralny z nieorganicznym zagęszczaczem (np. dwusiarczek molibdenu) i dodatkami inhibitorów korozji, smarami stałymi
Temperatura pracy ° C -30 do +160/180
DIN 51 818 Klasa konsystencji NLGI 2
ISO 2176 Temperatura kroplenia °C brak
ISO 2137 Penetracja mm/10 265-295
ISO 2811 Gęstość w temperaturze 20 ° C g / ml 0,86
DIN 51 562 Lepkość oleju bazowego w temperaturze 40 ° C mm²/s 260
DIN 51 350 pt.4 Four-ball tester (VKA) obciążenie zespawania N 2200
DIN 51 350 pt.5 Wżery zużyciowe pod obc. 800 N mm 1,3
ASTM-D147880 Test momentu niskiej temperatury w temperaturze -20 º C
Początkowy moment rozruchowy Nm 593x10-3
Moment po 20 minut czasu pracy Nm 68x10-3
Prędkość Wartość DN mm / min 200000
Maszyna Almen-Wieland OK obciążenia N 20000
DIN 51821-02-A FAG Żywotność (test FAG FE9, Łożyska, 6000 ob/min/1500 N/160 ° C), Godzin 40
DIN 51 817 Wydzielanie oleju standardowe badanie % 2
DIN 51 802 Metoda SKF-EmcorStopień korozji 0-1

CTM (Korporacyjna metoda badań) odpowiadają standardowym testom ASTM w większości przypadków. Kopie CTM dostępne na żądanie
ASTM: Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów.
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna.
DIN: Deutsche Industrie Norm

Opakowanie produktu: 1 kg, 180 kg

Normy i atesty: nie zawiera związków niklu i ołowiu, smar wysokotemperaturowy, smar o dużej nośności, wysoka wydajność w środowiskach wilgotnych i zakurzonych, zapobiega

Trwałość i magazynowanie: przy przechowywaniu w temperaturze poniżej 20 °C, w oryginalnych, zamkniętych pojemnikach, to ważność produktu do użytku wynosi 60 miesięcy od daty produkcji
Ograniczenia: produkt ten nie został przetestowany ani przedstawiony, jako odpowiedni dla zastosowania w medycynie lub farmaceutyce.

Tagi: metal/metal, smar do łożysk, smar do linek smar do łożysk ślizgowych, smar wodoodporny, smar wysokotemperaturowy, smar na sile zapylenie, smar dla elektrociepłowni, smar do silnika, smar do pieców ceramicznych, smar do łożyska silnika

Produkty o podobnej charakterystyce lub zastosowaniu;MOLYGRAF-RB2 +,LGEV 2,,OKS 410,MI-setral-43 N, TURMOLYB MDC, RENOLIT LXMO-2, Klüberlub EM 41-1TOMFLON SMD 160,MO/4, Eurol Molybdenum Disulphide MoS2 Grease, SKF LGEM 2,